De laatste dag van de week alweer. Wat gaat de tijd toch snel. Maar eerst nog een dagje werken. Lekker spelen met access om een database en rapporten inelkaar te zetten. Maar eerst proberen om droog op het werk te komen.
2 Maart, ochtend
door
Tags:
Reacties
5 reacties op “2 Maart, ochtend”
-
Spelen met Access vind ik geweldig. En als het programma doet wat jij wilt, is je dag geslaagd, vind ik. Succes.
-
Ga jij hier wat aan doen Marmein?
NS ziedend over storing computers
Van onze redactie economie
DEN HAAG – De Nederlandse Spoorwegen zijn de aanhoudende reeks computerproblemen bij spoorbeheerder Prorail helemaal zat.
”Dit kun je aan de treinreizigers in Nederland niet meer uitleggen. We zijn hevig teleurgesteld en voelen ons machteloos,” stelt woordvoerder John Krijgsman. De NS dringt aan op snelle maatregelen.
Het Centraal Station van Amsterdam was gisteren urenlang onbereikbaar per trein. Een van de computers raakte defect, waardoor het treinverkeer in een groot gebied 70 minuten moest worden stilgelegd en duizenden passagiers lang opgesloten zaten in stilstaande treinen. De treinen liepen tot ver in de middag niet volgens schema. Vorige week deden zich grote storingen voor rond Rotterdam en Utrecht, die ook het gevolg waren van kleine computerdefecten.
”Iedere keer zijn het weer storingen bij Prorail die enorme effecten hebben voor onze klanten. Je kunt de treinreizigers in Nederland niet meer uitleggen dat in de afgelopen tijd de computers van de railverkeersleiding storingen vertonen waardoor zoveel reizigers er last van hebben,” aldus Krijgsman. Daarom wil de NS nu een ernstig gesprek met de spoorbeheerder. ”Prorail zegt dat er minder van dit soort storingen zijn. Maar onze indruk is dat het aantal reizigers dat er last van heeft alleen maar groter wordt.” De NS wil dat Prorail nu voorrang geeft aan het vervangen van de computerapparatuur rond de belangrijke spoorknooppunten.
Ook reizigersvereniging Rover is ziedend. Volgens Rover is nu wel gebleken dat Prorail veel te weinig computerkennis in huis heeft om zijn taak naar behoren te vervullen. De organisatie gaat dit aan de kaak stellen bij de minister van Verkeer en Waterstaat.
”Een kapotte harde schijf op een seinhuis in Amsterdam mag er nooit toe leiden dat het treinverkeer in een straal van veertig kilometer stilvalt,” aldus woordvoerder Rikus Spithorst.
Naar aanleiding van computerstoringen vorig jaar heeft minister Karla Peijs een plan goedgekeurd om de computersystemen van Prorail dubbel uit te voeren. Dit gaat tien miljoen euro extra kosten en moet in 2010 zijn afgerond. Dat duurt Rover veel te lang. ”Het kan niet zo zijn dat de spoorcomputers pas over enkele jaren voldoende betrouwbaar zijn.”
Volgens Prorail kan het niet sneller, omdat het bedrijf het spoorverkeer niet totaal kan platleggen en dus in stapjes moet werken. De huidige computersystemen dateren uit de jaren tachtig.
© Het Parool, 02-03-2007, 11:46 uur
-
Marmein moet zich even goed inwerken en dan is alles in no time opgelost! 😉
-
Als dat toch eens zou kunnen Margo….
Marmein is al een autoriteit op het gebied van de fotografie, nu nog op het gebied van de hard- en software van ProRail !!! Dus: ik heb het volste vertrouwen in haar! 😀 😆
-
Oei, als dat eens waar zou zijn, dat Marmein alles oplost
Ik zat gisteren ook ruim 1,5 uur in de trein naar Amsterdam (en de trein zat vol, en ik moest naar de wc, en ik moest ergens zijn). Bij de vorige computerstoring in Utrecht had ik toevallig eens geluk.
Geef een reactie